Köp- och resevillkor / ersättningar
Här hittar du allt om eventuell ersättning samt våra köp- och resevillkor.
Det är vi på LLT som bedömer om du har rätt till ersättningen.
När du reser med oss gäller våra köp- och resevillkor. Innan du ansöker om ersättning, läs först våra villkor.
Våra köp- och resevillkor
Så här gör du för att ansöka:
Fyll i och skicka formuläret du hittar längre ner på sidan och bifoga eventuella kvitton eller övrigt relaterat som styrker ärendet. För att kunna hantera din ansökan är det viktigt att du fyller i alla fält enligt instruktion.
Vi behöver alla dina uppgifter snarast möjligt efter händelsen, senast inom 2 månader från det att resan hade genomförts eller skulle ha genomförts.
Ersättning, eller resekompensation, gäller inte vid till exempel avspärrningar, strejk eller planerade förändringar. Resekompensationen ersätter inte följdkostnader som till exempel missat läkarbesök, körlektion, konsert, biobesök, förlorad arbetsinkomst eller kostnader för vidare transport med andra trafikbolag.
I vår integritetspolicy kan du läsa om hur LLT hanterar personuppgifter.